Stel je voor, je bent geboren na 1990, weet bijna niet meer hoe je een ouderwets potlood moet vasthouden, zit vastgeplakt aan je iPhone en hebt nog nooit van Vinyl of CD’s gehoord. Dat kan. Dan ga je dus niet op je zaterdagavond met je vrienden een biertje drinken en voetbal kijken. Je wordt niet dronken van teveel zoete witte wijn met ijs en je danst niet de hele nacht op muziek van de Spice Girls…

Wat je dan wel doet, uit pure verveling, is een twitteraccount aanmaken voor de tepels van Anne Hathaway. Wat? Om eenieder die dit gemist heeft even bij te praten; in de nacht van 24 op 25 februari werden in Hollywood de Oscars uitgereikt en daar komt nogal een bulk sterren op af. Zo ook Anne Hathaway die je wellicht kent van films als Les Miserables, The Devil Wears Prada, Alice in Wonderland, of van iets minder goeie romantische komedies als The Princess Diaries. Hoe dan ook een goede actrice die niet echt een goede dag (of nacht) had de bewuste 24 februari. Ze verscheen in onderstaande jurk:

Social media gekte rondom de tepels van Anne Hathaway

Beeld spreekt voor zich. Nou begrijp ik dat daar op de bank wat grappen over worden gemaakt en dat er een facebookpost aan gewijd wordt maar een heus twitteraccount lanceren voor deze..uhmm…lichaamsdelen.. Vorig jaar gebeurde hetzelfde bij het been van Angelina Jolie. La Jolie’s ontblootte rechterbeen werd trending en tijdens haar paradetocht over de loper kwamen er zo’n 3400 tweets voorbij. Dat alles tot daaraan toe maar een heus eigen account voor zowel dat been als Hathaway’s tepels, ik weet het niet. Het klinkt een beetje als een slechte scene uit American Pie en ik vraag me af hoe ontzettend verveeld je moet zijn om zoiets ook daadwerkelijk uit te voeren. Don’t get me wrong, ik vind social media heel leuk en nuttig maar wat mij betreft bestaat er ook nog een ‘echte’ wereld waarin we gewoon gezellig met elkaar op de bank zitten en kijken naar de Oscar’s om vervolgens in de kroeg een paar slechte grappen te wijden aan bovenstaande jurk.

Over de auteur

kopt even een Msc. Communicatiewetenschappen binnen aan de Universiteit van Amsterdam. Die plakt ze bovenop haar bachelor Media & Cultuur. Ze geniet van fashion, kunst en design en daar blogt ze over.